Вальдорфська педагогіка – це найпоширеніша у світі незалежна система альтернативної освіти, яка має на меті гуманістичне і цілісне виховання дітей. Ця система, в якій обсяг засвоєних знань є далеко не єдиним критерієм успішності учня, ґрунтується на роботах австрійського філософа XIX-ХХ століття Рудольфа Штайнера. Методом вальдорфської педагогіки користуються близько 900 освітніх закладів у 60-ти країнах світу, більшість — у Німеччині. З 1919 року вони розвиваються у Європі, Америці, Африці, Австралії, Азії, пострадянських країнах, а з 1990 року — в Україні.
Ейдотехніка – це технологія з обробки, зберігання та відтворення інформації. В її основі – сукупність найбільш ефективних та перевірених протягом багатьох років прийомів запам’ятовування, заснованих на максимальному використанні образного типу інформації. Завдяки активному задіюванню уяви та образного мислення учні можуть успішно засвоювати величезні обсяги інформації про навколишній світ. Прийоми ейдотехніки засновані на кодуванні матеріалу в символах та схемах, малюнках, віршах, казках тощо.
Саме за цими двома напрямками 11 січня 2016 року працювало методичне об’єднання вчителів початкових класів з психологом, вальдорфським педагогом, директором «Центру саморозвитку особистості «РАЗОМ» Оленою Степанівною Плахтиною.
Учасниками майстер-класу були вчителі початкових класів Олена Жданюк, Марія Дячук, Галина Семенюк, Ольга Романішина, Іванна Мартинюк, вихователі групи продовженого дня Тетяна Дацюк і Катерина Гуменюк, практичний психолог Іванна Захарчук та заступник з навчальної роботи Алла Шангрик.
В невимушеній атмосфері вчителі опрацювали психологічні основи такого пізнавального процесу, як пам’ять , ознайомилися з рядом методів запам’ятовування. Зокрема, це були такі методи, як «образні крючки», таблиці Шульте, «метод Фолсома», «фотопам’ять», «метод Аткінсона», «піктограми», «трансформації» тощо.
Після невеликої кави-брейк педагоги переглянули і обговорили презентаційне відео про вальдорфські школи в Україні. Олена Степанівна з власного досвіду розповіла про цей напрямок освіти, цей простір щасливого дитинства, надихнула своєю енергією і творчістю.
Все заняття перепліталося малюванням восковими олівцями, невимушеним діалогом і дружнім спілкуванням. Висловлюємо велику подяку Олені Жданюк за кавово-шоколадну хвилинку, Олені Плахтині – за доступний і практичний виклад матеріалу, а всім учасникам майстер-класу – за бажання і готовність творчо рости.
|