Цьогоріч приймала участь у проекті «Всесвітній тиждень грошей» (Global Money Week) і наша школа. Вчитель економіки Мартинюк І.П. запропонувала учням ряд інформаційних матеріалів, завдяки яким діти більше дізналися про те, що таке гроші та як їх заощаджувати. Зокрема, це були:
- перегляд мультфільму «Азбука грошей тітоньки Сови. Що таке гроші» (3 клас);
- перегляд роликів «Все про процес виготовлення українських грошей» (8, 11 клас), «Галілео. Історія винаходів. Гроші» (6 клас);
- перегляд колекції грошей (3, 6, 11 класи);
- заняття на тему «Заощадження» (6, 8 класи); створення інформаційного дайджесту «Валюти світу» (11 клас);
- соціологічне опитування «Коротко про гроші» (3, 6, 7, 9 і 11 класи);
- конкурс фото- та відео робіт, де в кадрі обов’язково є гроші (учні 6-11 класів).
Цікавими є результати соціологічного опитування, учасниками якого стало 89 учнів.
Питання № 1 «Що таке гроші?»
- 54% - це валюта, купюри, банкноти, платіжна річ, еквівалент цінності речей, дорогоцінні папірці;
- 45% - це те,за що можна щось (все) купити;
- 1% - оригінальні відповіді (…на даний час без них нікуди; це заробіток для людей своїми руками; це те, що люди заробляють потом і кров’ю);
Питання №2 «Скільки кишенькових грошей, в середньому, тобі дають батьки» і питання №3 «А скільки кишенькових грошей тобі потрібно?»
- 36% - до 10 грн і того достатньо;
- 16% - до 10 грн, але потрібно в 2 рази більше;
- 16% - до 10 грн, але потрібно дуже-дуже багато;
- 12% - до 10 грн, але потрібно в 4-5 рази більше;
- 10% - дають від 10 до 40 грн, але потрібно менше;
- 5% - більше 20 грн і того достатньо;
- 5% - не дають кишенькових.
Питання № 4 «Чи заощаджує ваша сім’я зараз»
- 86% - так;
- 4% - ні;
- 9% - як коли, 50/50, не знаю;
- 1% - сім’я - так, а я - ні.
Питання № 5 «Який би ти хотів мати дохід в місяць, коли виростеш?»
- 18% - до 3000 грн;
- 30% - від 3000 до 5000 грн;
- 13% - від 5000 до 10000 грн;
- 19% - більше 10000 грн;
- 20% - дуже багато у доларах і євро.
Питання № 6 «Що я можу зараз робити, щоб допомогти моїй сім'ї в складній економічній ситуації, трошки зекономити, підзаробити?»
- 41 % - самим заощаджувати, економити, відкладати, не купувати зайве;
- 29% - знайти тимчасову роботу і підробіток (наприклад, продавати молочне, яблука на базарі);
– 17% - менше тратити свої кишенькові гроші, менше просити в батьків;
- 8 % - допомагати батькам з домашніми справами;
- 5% - економити електроенергію, газ, берегти речі, ходити пішки.
|